Ocenění pro mladé designéry obuvi z FMK

Studenti oboru design obuvi Fakulty multimediálních komunikací byli úspěšní v soutěži mladých designérů obuvi a kožené galanterie, kterou organizuje Nadace Jana Pivečky. Čtvrtý ročník soutěže probíhal na veletrhu Kabo v Brně a odborné porotě připadl nelehký úkol vybrat ty nejlepší ze 70 návrhů, které jí zaslalo 37 soutěžících ze středních a vysokých uměleckých škol. V kategorii studentů a mladých designérů od 20 do 30 let zvítězila Martina Bačíková, studentka 2. ročníku Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, oboru design obuvi. "Její model dámské letní obuvi na odlehčeném klínovém podpatku porotu oslovil zejména dokonalou konstrukcí, ale také pečlivým zpracováním mačkané usně a příjemně čokoládově hnědou barevností," uvedl pedagog doc. Jan Zamazal. Další práce byly oceněny čestným uznáním. První získala Věra Jakubíčková, studentka 4. ročníku stejného oboru, za dámskou obuv na vysokém podpatku, která svou lehkostí a tvarovým řešením připomíná motýlí křídla, druhé obdržel čerstvý absolvent Juraj Šuška za dokonalé barevné zpracování dvou kolekcí volnočasové obuvi a nápadité módní modifikace obuvi značky Prestige. 

Nadace Jana Pivečky nese jméno rodáka z východomoravského Slavičína a mezinárodně uznávaného obuvnického experta. Prostřednictvím každoročního oceňování mladých návrhářů chce pokračovat v jeho práci a ukázat široké odborné i laické veřejnosti, že v České republice existuje široký potenciál schopných a talentovaných designérů obuvi. Cílem soutěže je povzbudit mladé a začínající designéry, medializovat jejich výsledky a pomoci jim navázat profesní kontakty. Soutěž o Cenu Nadace Jana Pivečky byla organizována ve spolupráci s českou obuvnickou a kožedělnou asociací, a. s. Baťa Zlín a Veletrhy Brno, a.s.