Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Zpět
FMK

Studenti ateliéru Grafický design navrhli obaly pro Kofilu

K příležitosti oslavy 100. výročí si česká tyčinka KOFILA nadělila designovou edici, která vznikla ve spolupráci s ateliérem Grafický design Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně. KOFILA inspirovala mladé umělce k vytvoření originálního obalu tyčinky – studenti navrhli téměř 80 unikátních designů, z nichž bylo vybráno 7 nejzajímavějších, které se dostaly do výroby.

Studenti se ve svých návrzích inspirovali nejen spojením typického prvku KOFILY, kterým je káva a čokoláda, ale také původním designem od Zdeňka Rykra nebo vzory, které byly v době vzniku KOFILY populární. Designy byly vybrány odbornou porotou ve složení:

  • Pavel Noga, vedoucí ateliéru Grafický design na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
  • Štěpánka Koutná, kreativní ředitelka grafického studia Yellow Shapes
  • Lumír Kajnar, známý designér a absolvent Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
  • Stanislava Růžičková, business manažerka divize cukrovinek
  • Eliška Soukupová, manažerka značky KOFILA

Jako nejlepší byl vyhodnocen design Ivana Večerka, který jasně komunikuje značku KOFILA společně s hvězdou Orion a číslovkou 100 odkazující na výročí a byl realizován formou linorytu.

kofila

Druhým nejlepším návrhem se stal ručně ilustrovaný návrh Lucie Nguyenové, který zobrazuje různé asociace k tyčince a dohromady tvoří jednoduchý grafický celek, jemuž vévodí ilustrovaný nápis KOFILA.

kofila

Třetím nejlepším návrhem je geometrická ilustrace od Izabely Princové, ve které jsou zakomponovány hrnečky s kávou a číslice 100 je tvořena z kávových zrn.

kofila

Další čtyři návrhy, které nejvíce oslovily porotu, byly následující:

Design Viktorie Faberové, ve kterém je hlavním motivem šachovnice a jako hráči vystupují kávová zrna, Orion hvězdy nebo královské koruny. Šachovnici dominuje nápis KOFILA, který se nachází v sevření číslovky 100.

kofila

Markéta Myšková se se při přípravě svého návrhu inspirovala secesními vzory z 20.let minulého století, které byly populární v době, kdy KOFILA spatřila světlo světa. Obsahem jsou ilustrace odkazující jak na kávu – kávové zrno, kapka, filtry nebo pára, tak i na čokoládu.

kofila

Návrh od Lucie Trojanové v sobě zachovává vizuální podobu stávajícího designu, kterou autorka doplnila kresbami kakaových bobů, kávových zrn a šálky s kávou. Její návrh odkazuje na fakt, že tyčinka obsahuje pravou kávu, písmeno „o“ v názvu KOFILA má napodobovat kávové zrno a celý design také doplňují letopočty odkazující na 100. výročí.

kofila

Design od Ferdinanda Kaclera odkazuje na původní Rykrovy motivy. Ty jsou ale v designu abstrahovány, čímž je vytvořeno nové modernistické pojetí designu ikonické tyčinky KOFILA.

kofila

Designových edicí je symbolicky sedm, stejně jako je sedm dní v týdnu. Ke 100letému výročí vytvořila značka speciální komunikační kampaň, se kterou se lidé setkají v průběhu února nejen v televizi, ale bude mít přesah i do sociálních médií s využitím influencerů, práce našich studentů se tak dostane do povědomí širokému publiku.

Fakulty a součásti

Zavřít