Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Zpět
FAME

Finanční gramotnost hlavně hravě

Finanční gramotnost netradiční a zábavnou formou. Tímto způsobem se dnes žáci druhé Montessori třídy Základní školy Komenského I ve Zlíně seznámili s tématem finance. Téma jim představili studenti Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v rámci předmětu Základy projektového řízení.

V průběhu této speciální výuky se studentky oboru Účetnictví a daně a Finanční trhy a technologie zaměřily na několik klíčových témat. Prvním z nich bylo zkoumání bankovek a jejich vlastnosti. „Žáci se dozvěděli, jak identifikovat různé hodnoty bankovek, naučili se rozlišovat padělané peníze od těch pravých a získali povědomí o bezpečnosti peněz. Vzpomněli si, jakou měnou kde platili a proč to tak je,“ přiblížila garantka předmětu Ing. Lucie Tomancová, Ph.D z FaME. „Já platil v Jordánsku dinárem,“ zareagoval pohotově na téma cizích měn malý Míša.

Dalším velkým tématem bylo rozlišení příjmů a výdajů. „Maminka sbírala maliny, to byl její příjem,“ usmíval se  Eda, který se v ekonomických pojmech orientoval jako ryba ve vodě. „A když jdeme na sushi, tak je to zase náš výdaj,“ pohotově zase reagovala Ema.

Studentky Adéla Tošenovjanová a Kristýna Klištincová rovněž vysvětlovaly svým malým studentům, jak funguje spořicí účet a jak je výhodné šetřit peníze na budoucnost. „Já si šetřím na výlet do Mexika, dávám si penízky do pokladničky,“ prozradil svou spořicí strategii Michal. Důležitým tématem byly také platební karty. Žáci se dověděli o fungování bankovního systému, jak banky pracují a že v bankomatu není nekonečno hotovosti. Velký ohlas mělo téma „Kdo řídí banku a kdo šéfuje všem bankám“. Program studentky obohatily pracovními listy, kde měli žáci spojovat finanční pojmy nebo správně rozlišit příjmy a výdaje. Za odměnu si všechny děti odnesly bankovní omalovánky a sladkou odměnu.

„Už se v tom mega vyznáme, bylo to super,“ shodli se Adam, Filip, Julie a Eda. „Studentkám mockrát děkujeme za dnešní milé dopoledne, děti to náramně bavilo,“ řekla na závěr akce učitelka Mgr. Jolana Končáková.

Projekt „Finanční gramotnost“ byl realizován v rámci předmětu Základy projektového řízení. V tomto předmětu jsou studenti prvního ročníku bakalářského studijního programu napříč obory zapojeni do společensky prospěšných projektů, které realizují ve čtyř až sedmičlenných týmech. V tomto roce uskutečnilo 56 projektů nejen ve Zlínském kraji přes tři sta studentů denní i kombinované formy studia.

Každý projekt je jedinečný a společná je jejich potřebnost a prospěšnost. Projekty podporují rozvoj týmové spolupráce studentů, kteří díky svým nápadům a činnostem šíří dobré jméno fakulty. „Jako vyučující a garant předmětu považuji tyto aktivity za velmi prospěšné pro všechny zúčastněné, ráda se jich navíc sama aktivně účastním a mnohdy lákám k zapojení také další kolegy a studenty. Některé z projektů mají mnohdy velký přesah,“ říká Ing. Lucie Tomancová, Ph.D.

Projektů bývá každoročně mnoho a jsou různorodě zaměřené – mimo jiné na děti, seniory, handicapované, jiné projekty propagují zdravý životní styl či podporují vědu. Díky studentským projektům dochází k pravidelné a mnohdy dlouhodobé spolupráci s nemocnicemi, dětskými domovy, domovy pro seniory a dalšími neziskovými organizacemi.

Fakulty a součásti

Zavřít