Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci

Operační programy

NPO

Seznam projektů

  • ADAPT UTB: Adaptabilní, Digitální, Agilní, Progresivní, Transformace UTB ve Zlíně
  • B: Kreativní odvětví a digitální kultura
  • C1.Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (microcredentials)
  • C2.Bezpečnost distančních forem výuky
  • C3.Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou

Detaily projektů

ADAPT UTB: Adaptabilní, Digitální, Agilní, Progresivní, Transformace UTB ve Zlíně

Registrační číslo projektu:

NPO_UTB_MSMT-16585/2022

Stručný popis projektu:

Projekt se zaměřuje na transformaci UTB ve shodě s prioritami NPO. Tato transformace zahrnuje zvýšení její adaptability a agility vzhledem k negativním dopadům pandemie COVID-19 a trendům, které souvisí s dlouhodobou transformací trhu práce v České republice – nástup průmyslu 4.0 a její společenské souvislosti.

Cíle a výsledky projektu:

Projekt povede k:

  • (A1) Dobudování Centra digitalizace vzdělávání UTB, do něhož bude pořízeno přístrojové vybavení a informační technologie k zajištění profesionálních vzdělávacích materiálů pro smíšenou a distanční výuku. Současně s tím dojde k modernizaci hlavní serverovny UTB zajištění kvalitního online připojení všech studentů univerzity a k pořízení nadstavbových modulů LMS Moodle pro účely zlepšení jejich online vzdělávání.
  • (A2) Rozvoji institucionálního prostředí a kompetencí akademických pracovníků pro uskutečňování distančních a smíšených forem výuky.
  • (A3) Vytvoření šesti nových profesně zaměřených studijních programů UTB reagujících na změny na trhu práce a požadavky regionálních stakeholderů.
  • (A4) Vytvoření pěti nových kurzů celoživotního vzdělávání zaměřených na rozšíření dovedností dospělých (tzv. upskilling), včetně jejich institucionální koordinace v rámci Institutu celoživotního vzdělávání UTB.

Kombinace projektových aktivit vyústí v mnohem vyšší míru adaptability, digitalizace, agility a progresivnosti vzdělávání nabízeného UTB.

Projekt ADAPT UTB: Adaptabilní, Digitální, Agilní, Progresivní, Transformace UTB ve Zlíně je financován Evropskou unií.

Výstupy projektu:

V roce 2022 bylo dosaženo splnění následujících výstupů v SC A1: modernizace hlavní serverovny UTB ve Zlíně, pořízení nadstavbových modulů LMS Moodle (studentská nástěnka a integrace LMS Moodle s Office365). V roce 2023 bylo v SC A1 dokončeno pořízení přístrojové a informační infrastruktury Centra digitalizace vzdělávání UTB v objektu interně označeném jako „U61“. V SC A1 byly dále realizovány workshopy vedoucí k rozšíření kompetencí akademických pracovníků při používání výpočetní techniky a IS pro uskutečňování smíšeného a online vzdělávání.

V roce 2022 probíhala v SC A2 tvorba informačního manuálu pro studenty a metodiky pro tvorbu vzorových smíšených a distančních forem výuky na UTB ve Zlíně. V roce 2023 byl informační manuál pro studenty dokončen a vydán. V roce 2023 nadále pokračovala tvorba metodiky, metodika byla dokončena v 1. pololetí roku 2024. V SC A2 byly dále realizovány workshopy zaměřené na rozšíření pedagogicko-psychologických kompetencí akademických pracovníků pro uskutečňování smíšeného a online vzdělávání.

V letech 2022-2023 probíhala v SC A3 příprava šesti žádostí o udělení akreditace nových profesně zaměřených studijních programů na UTB ve Zlíně. Všech šest žádostí bylo zasláno na NAÚ/IO do 30. 6. 2023. UTB ve Zlíně získala v roce 2023 čtyři udělení oprávnění uskutečňovat studijní programy podpořené z projektu ADAPT, a to: bakalářský profesně zaměřený SP Gastronomie a výživa, bakalářský profesně zaměřený SP Sportovní management, bakalářský profesně zaměřený SP Specialista rozvoje a vzdělávání dospělých, navazující magisterský profesně zaměřený SP Management udržitelného rozvoje. V roce 2024 pokračuje proces získání akreditace u dvou SP Domácí péče a hospicová péče; Ošetřovatelská péče v chirurgických oborech.

V letech 2022-2024 probíhala v SC A4 příprava pěti kurzů celoživotního vzdělávání, přičemž jeden kurz bude ukončen mikrocertifikátem a jeden kurz bude zaměřen na rozšiřování dovedností (upskilling).

Výstupy projektu SC A


B: Kreativní odvětví a digitální kultura

Registrační číslo projektu:

NPO_UTB_MSMT-16585/2022

Stručný popis projektu:

Profesně zaměřený bakalářský studijní program Kreativní odvětví a digitální kultura („BSP KODK“) je nový interdisciplinární studijní program Fakulty multimediálních komunikací („FMK“) Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně („UTB“), u kterého se předpokládá, že bude uskutečňovaný v českém jazyce, se standardní dobou studia 3 roky v prezenční formě studia, přičemž část předmětů profilujícího základu bude vyučována v anglickém jazyce. BSP KODK je určen k osvojení dovedností pro produkci a řízení umělecké a kulturní sféry. Zaměřuje se na rozvoj inovací a nových přístupů především ve vazbě na digitalizaci, a to v obecných i oborově specifických disciplínách výtvarného umění a zeleného designu, scénického umění, filmu, animace apod. BSP KODK připravuje studenty na zahájení vlastního podnikání nebo vedení či působení v nevládních organizacích a firmách v kulturně kreativních odvětvích („KKO“) nebo na práci pro společnosti či instituce, stále častěji odkázané na inovativní přístupy k řízení. BSP KODK se také zaměřuje na příležitosti, aktuální trendy a rizika v oblasti KKO jako jsou digitalizace, využití technologií Blockchainu pro distribuci nejen uměleckých děl, globalizace, ekologická rizika, demografické a sociologické změny. Součástí BSP KODK je i zaměření na komunikaci, kulturu a umění, ale také podnikání a rozvoj kreativních byznys modelů. Snahou je rozvinout komplexní kritické porozumění a rozmanité oblasti profesionálních dovedností.

Cíle a výsledky projektu:

Projekt je členěn do dílčích aktivit vedoucích k jednotlivým výsledkům:

1. Připravit návrh bakalářského studijního programu Kreativní odvětví a digitální kultura pro vnitřní akreditaci pro oblast vzdělávání Umění

1.1. Vytvoření realizačního týmu akademických pracovníků a odborníků z praxe, který sestaví a odsouhlasí základní strukturu nového BSP KODK.

1.2 Příprava podkladů pro návrh nového BSP KODK pro vnitřní akreditaci.

1.3 Příprava produktů souvisejících s novým BSP KODK

1.4. Vytvoření týmu zástupců stakeholderů, širšího týmu akademických pracovníků a zejména externích expertů z oblasti KKO, kteří budou reflektovat návrh realizačního týmu a sad produktů).

1.5 Finalizace návrhu nového BSP KODK pro vnitřní akreditaci.

2. Vybudovat potřebnou infrastrukturu pro výuku nového BSP KODK

2.1 Dokončení finálních podkladů stavebních úprav dotčených výukových prostor, příprava výkazů, výměr.

2.2 Kompletní specifikace pořizovaného přístrojového vybavení pro účely zadání veřejných zakázek.

2.3 Veřejná zakázka na stavební úpravy.

2.4. Veřejná zakázka na přístrojové a výukové vybavení.

2.5 Provedení rekonstrukcí a dílčích stavebních úprav.

2.6 Instalace pořízeného přístrojového a výukového vybavení.

3. Získat oprávnění uskutečňovat nový BSP KODK

3.1 Zahájení přípravy návrhu BSP KODK pro vnitřní akreditaci.

3.2 Zapracování případných připomínek k návrhu BSP KODK pro vnitřní akreditaci.

3.3 Kompletace návrhu BSP KODK pro vnitřní akreditaci.

3.4 Předložení návrhu BSP KODK pro vnitřní akreditaci rektorovi UTB k projednání Radě pro vnitřní hodnocení UTB.

4. Uskutečnit přijímací řízení do 1. ročníku nového BSP KODK

4.1 Předložení směrnice k přijímacímu řízení pro BSP KODK Akademickému senátu FMK.

4.2 Schválení směrnice k přijímacímu řízení pro BSP KODK Akademickým senátem FMK.

4.3 Zveřejnění směrnice k přijímacímu řízení pro BSP KODK.

4.4.Konání přijímacího řízení pro BSP KODK.

4.5 Zveřejnění výsledků přijímacího řízení pro BSP KODK.

5. Zrealizovat výuku studentů 1. ročníku v novém BSP KODK

5.1 Zápis studentů do 1. roku studia v BSP KODK.

5.2 Výuka v zimním a letním semestru 1. roku studia v BSP KODK.

5.3 Splnění podmínek pro pokračování ve studiu po ukončení 1. roku studia v BSP KODK.

Projekt Kreativní odvětví a digitální kultura je financován Evropskou unií.


C1.Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (microcredentials)

Registrační číslo projektu:

NPO_UTB_MSMT-16585/2022

Stručný popis projektu:

Cílem projektu je zlepšení prostupnosti vzdělávání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů a dále digitalizace činností souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou. Jedná se o společný projekt 26 veřejných vysokých škol. Jejich vzájemná spolupráce bude mít za následek zajištění vzájemné kompatibility způsobů řešení v oblasti mikrocertifikátů a digitalizace souvisejících činností.

Cíle a výsledky projektu:

Konkrétně se bude projekt zabývat analýzou současného stavu v oblasti různých typů dokladů na národní úrovni, dále bude provedena analýza zahraničních zkušeností s cílem najít nejvhodnější zahraniční zkušenost. Dojde k vytvoření metodiky pro uznávání stávajícího vzdělávání v kurzech, které mohou naplňovat požadavky kladené na mikrocertifikáty, návrhu jednotné podoby mikrocertifikátu, sjednocení výstupů jednotlivých forem krátkodobého vzdělávání pomocí kreditového systému ECTS.

Digitalizace řešené oblasti bude spočívat ve vzniku společného on-line katalogu kurzů veřejných vysokých škol, které naplňují požadavky na mikrocertifikáty, a vznik jednotného systému určeného pro ověřování výsledků menších forem vzdělávání na vysokých školách včetně repozitáře.

Projekt C1.Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (microcredentials) je financován Evropskou unií.


C2.Bezpečnost distančních forem výuky

Registrační číslo projektu:

NPO_UTB_MSMT-16585/2022

Stručný popis projektu:

Projekt si klade za cíl systematické zajištění komplexní bezpečnosti distančních forem výuky, vč. přímo návazných činností, a to jak z technického, tak i procesního hlediska, na základě již existujících doporučení, standardů, postupů či metodik.

Cíle a výsledky projektu:

V rámci řešení projektu dojde k analýze stávajících či nasazení vyhovujících kolaborativních platforem pro podporu distančního vzdělávání na jednotlivých VVŠ, avšak primární důraz bude kladen na jejich patřičné zabezpečení z pohledu kybernetické a informační bezpečnosti za pomoci implementace ověřených způsobů ochrany. Eliminace nežádoucích vnějších vlivů či systémových rizik plynoucích ze současné praxe bude dosaženo za pomoci kombinace pokročilého nastavení bezpečnostních mechanismů zvolené kolaborativní platformy a uplatňování bezpečnostních politik splňujících požadavky na realizace distančního vzdělávání.

Projekt C2.Bezpečnost distančních forem výuky je financován Evropskou unií.


C3.Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou

Registrační číslo projektu:

NPO_UTB_MSMT-16585/2022

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na naplnění cílů uvedených ve Výzvě NPO, kterými jsou vydávání digitálních dokladů o studiu, zajištění jejich ověřitelnosti, řešení požadavků kladených na studenty v souvislosti se studijní agendou a obsluhou studia, od zápisu do studia do doby ukončení studia, řešení realizovatelných změn směrem k digitalizaci agend, které jsou v pravomoci VŠ, a to jak z pohledu činnosti studentů, tak i souvisejících činností vysoké školy nebo digitalizace procesů, automatizovaná výměna dokumentů a informací, implementace principu „pouze jednou“ ve studijní agendě, vč. odpovídajícího rozvoje, úpravy formy a obsahu informačních a dalších podpůrných systémů.

Cíle a výsledky projektu:

V rámci projektu bude nutné přizpůsobit prostředí informačních a dalších souvisejících systémů s vazbou na výkon studijní agendy a obsluhy studia pro studenty a pracovníky vysoké školy tak, aby byly na studenty kladeny minimální požadavky na dokládání dokumentů či údajů a v maximální možné míře se eliminovala nutnost fyzické přítomnosti na vysoké škole při vyřizování studijní agendy, aby byly uvedené informační systémy uživatelsky přívětivé pro všechny zúčastněné strany, vč. jazykových mutací a odpovídajícího webdesignu pro různá zobrazovací zařízení, aby byla výměna informací potřebných pro výkon agendy v maximální možné míře automatizovaná nebo umožněn elektronický způsob jejich vyžádání, kdy dokumentace je vedena digitálně, dokumenty jsou dostupné digitálně a je zajištěna jejich ověřitelnost (i pro třetí stranu). Výstupy směřují ke snížení administrativní zátěže studijní agendy a obsluhy studia.

Projekt C3.Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou je financován Evropskou unií.

Fakulty a součásti

Zavřít