Vzdělávání
Dílčí cíl 1.A. Integrovat problematiku udržitelného rozvoje do akreditací studijních programů, obsahu studijních předmětů a kurzů CŽV napříč různými obory a zajistit kvalitní vzdělání pro všechny studenty
Realizační opatření pro období 2025–2026
- Připravit novou nebo aktualizovanou Strategii Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v oblasti vzdělávání pro období 2026-2030 (Pilíř A Strategie UTB 21+)
- Připravit Metodiku definice studijních programů, předmětů, kurzů a závěrečných studentských prací v oblastech udržitelného rozvoje
- Nově akreditovat nebo inovovat studijní programy, předměty a kurzy CŽV a U3V v oblasti udržitelného rozvoje
- Realizovat kurzy nebo jiné vzdělávací akce týkající se studentů se specifickými potřebami nebo znevýhodněných sociálních skupin
- Sledovat úspěšně závěrečných studentských prací v oblasti udržitelnosti
Udržitelnost na UTB v roce 2024
Studijní programy
V akademickém roce 2024/2025 má UTB 295 studijních programů bakalářského, magisterského, navazujícího magisterského, doktorandského nebo celoživotního studia v prezenční nebo kombinované formě.
Od akademického roku 2024/2025 nabízí FaME nový studijní magisterský program Management udržitelného rozvoje. Tento magisterský program, jehož garantkou je prof. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D., lze studovat v prezenční i kombinované formě a je přímo zaměřený na udržitelnost.
Náplň studia byla sestavena na míru dle požadavků firem a organizací, které mají povinnost mít ve svých pracovních týmech pozici manažera udržitelnosti. Studijní program je koncipován jako profesní, což spolupráci s praxí ještě mnohem více upevňuje, studenti totiž budou muset mít nejméně 240 hodin praxe ve firmách. Hlásit se mohou z různých bakalářských programů. Zaměřen je nejenom na ekonomiku a strategické řízení, ale absolvent získá znalosti také například z chemie a věd o zemi. Fakulta své absolventy vybaví rovněž vědomostmi z oblasti ekonomiky, strategického řízení a ekonomické a sociální udržitelnosti.
Studijní předměty
Na UTB výuka probíhá v 7 700 studijních předmětech. Z toho 127 studijních předmětů je možné označit jako související s udržitelným rozvojem a 104 předmětů se přímo zaměřuje na některou z oblastí udržitelnosti. Celkově je tedy 231 předmětů spojeno se vzděláváním v oblasti udržitelného rozvoje.